על שאלות תיקון משפטים בפרק המילולי של מבחן GMAT

//על שאלות תיקון משפטים בפרק המילולי של מבחן GMAT

קבלת ציון גבוה בפרק המילולי של מבחן ה- GMAT היא לעיתים אתגר לא קטן עבור אלו המעוניינים ללמוד תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטאות מכובדות בעולם. הפרק המילולי ב- GMAT אינו פשוט מכיוון שהוא לא רק מניח מראש את ידיעת השפה האנגלית ברמה גבוהה, אלא גם בודק באנגלית את הכישורים הניהוליים של המועמד כגון: יכולת אנליטית,הבחנה בין עיקר לטפל,יכולות לוגיות,התמודדות עם תנאי הבחינה, לחץ זמן ועוד.

אחד האתגרים הגדולים יותר בפרק המילולי של ה-GMAT הוא שאלות תיקון משפטים – Sentence Correction. על מנת להצליח בשאלות אלו, על הנבחן:

גם לשלוט היטב בחוקים דקדוקיים מסויימים של השפה האנגלית ובסגנון המועדף על כותבי ה- GMAT,גם להיות בעלי יכולות לוגיות גבוהות וגם להתנתק מהאינטואיציה שאנו מפעילים בשפה האנגלית ולעבוד לפי שיטות העבודה המבוססות על ידע שניתן בקורס הכנה ל – GMAT המילולי.

לדוגמה:

השאלה הבאה בתיקון משפטים, מדגימה כמה חשוב לשלוט בעקרונות הדקדוקיים והסגנוניים של הבחינה (השאלה לקוחה מהמדריך הרישמי של ה-GMAT, מהדורה 12 The Official Guide for GMAT Review).

בשאלת תיקון משפטים יש תמיד חלק המסומן בקו שבו יכולה להיות טעות דקדוקית, לוגית או סגנונית.על הנבחן לבחור בתשובה שמתקנת את הטעות (אם ישנה) ומספקת את הניסוח הטוב ביותר.

תשובה A תמיד חוזרת על החלק המסומן בקו, כך שאם בחרנו בתשובה A, משמע שמבחינתנו אין טעות במשפט המקורי ושהוא מהווה את הניסוח הטוב ביותר של המשפט מתוך האופציות הנתונות.

Building on civilizations that preceded them in coastal Peru, the Mochica developed their own elaborate society,based on cultivating such crops like corn and beans, the harvesting of fish and shellfish, and exploitingother wild and domestic resources.

(A) based on cultivating such crops like corn and beans, the harvesting of fish and shellfish, and exploiting

(B) based on the cultivation of such crops as corn and beans, the harvesting of fish and seafood, and the exploitation of

(C) and basing it on the cultivation of crops like corn and beans, harvesting fish and seafood, and the exploiting of

(D) and they based it on their cultivation of crops such as corn and beans, the harvest of fish and seafood, and exploiting

(E) and they based it on their cultivating such crops like corn and beans, their harvest of fish and shellfish, and they exploited

ניתן לפתור את השאלה היחסית ארוכה הזאת במהרה, מתוך הכרות עם כללי הדקדוק והעדפות הסגנוניות של כותבי בחינת ה- GMAT.

הכרות עם שני כללים בסיסיים יובילו אותנו לפתרון מהיר ואפקטיבי:

א. כאשר מציגים דוגמה ב- GMAT, יש להשתמש ב- such as ולא במילה like. הביטוי such as מתאים יותר לשפה הרישמית הדרושה בבחינה. על כך נפסול את תשובות A, C ו-E. כך נישאר עם שתי תשובות בלבד.

ב. כשנתון במשפט מבנה רשימה (פירוט של מספר דברים), כל הפרטים צריכים להיות מאותו סוג, כלומר מאותו חלק דיבר. אם הרשימה מתחילה בשם עצם כגון boy, chair או corn and beans, גם החלקים הבאים ברשימה יהיו שמות עצם. נושא זה נקרא "מבנים מקבילים" או parallelism, ויש לשלוט בו על מנת למקסם את ההצלחה בשאלות תיקון המשפטים. אם נזהה את מבנה הרשימה בתשובה D נראה שהוא שגוי, מכיוון שבזמן ששני החלקים הראשונים ברשימה הם שמות עצם, החלק השלישי הוא פועל בצורת Ving.

נותרנו, אם כך, עם תשובה B והיא הנכונה.

מכאן שהכרות עמוקה עם הכללים הנדרשים בג'מט תעזור לנו לפתור נכון את שאלות תיקון המשפטים. עם זאת, חשוב מאוד גם להכיר שיטות עבודה שמייעלות את תהליך זיהוי השגיאות ופסילתן, שיטות הנלמדות בקורסי הכנה שונים.

בהצלחה!

מבחן IELTS
סטודנטית לומדת למבחן אמירם
2017-04-10T16:27:47+00:00
  V