אנגלית היא השפה הפופולרית ביותר בעולם. על-פי ההערכות השונות ישנם לפחות כ-1.5 מיליארד בני אדם בכל רחבי הגלובוס שמדברים אנגלית ברמה כזו או אחרת, כשעבור כ-500 מיליון בני אדם זוהי שפת האם. בהתאם ישנם לא מעט יתרונות לשליטה באנגלית, ובפרט עבור אנשי עסקים – וכדאי לדעת מהם.

קהל לקוחות נרחב במיוחד

הכלכלה בארץ מפותחת מאוד והמשק בישראל מציע מגוון רחב מאוד של הזדמנויות עסקיות ואפשרויות להצליח לכל יזם ולכל איש עסקים, בשלל תחומים. ישראל היא כבר מזמן לא מדינה קטנטנה ויעיד על כך כל מבט במציאות שמסביב – אבל מצד שני מי שמכוון גבוה במיוחד ורוצה להגיע לקהל לקוחות גדול באמת חייב לפנות גם אל קונים פוטנציאליים מעבר לים. ואכן, יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שאמנם גם כאן בארץ ישנן אפשרויות רבות אבל בסופו של דבר מדובר על מדינה של 9 מיליון בני אדם כשבאופן טבעי לא כולם נכללים בהגדרת קהל היעד של כל עסק. כשמרחיבים את המבט אל מעבר לים, מצטרפים עוד מיליונים רבים ואפילו עשרות מיליונים – בין אם מדובר על פעילות עסקית במזרח הרחוק ובפרט בסין והודו שכלכלתן צומחת בשיעורים מרשימים ובכל אחת מהן יש למעלה ממיליארד בני אדם ובהתאם גם הזדמנויות רבות, בין אם מדובר על האיחוד האירופי על מאות מיליוני בני האדם שנהנים מרמת חיים גבוהה ובין אם מדובר על השוק בארה"ב שלא בכדי נקראת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

מכירה ללקוחות בחו"ל מחייבת באופן טבעי שליטה באנגלית וכן נדרשת הוצאת חשבונית באנגלית ובמקביל חשבוניות בעברית – על-פי הוראות מס הכנסה לניהול פנקסי חשבונות (סעיף 21 ב') הרישום הוא אך ורק בעברית או בערבית, כך שהחשבונית בשפה האנגלית שאותה יש לשלוח ללקוחות מעבר לים היא העתק של החשבונית המקורית בעברית, ובכל מקרה יש לפרט את הסכום ששולם גם במטבע שבו בוצעה העסקה (דולר, יורו וכו') וגם בשקלים – הן במסגרת חשבוניות באנגלית והן בחשבונית בעברית.

איתור הזדמנויות משתלמות

שליטה ברמה גבוהה בשפה האנגלית מאפשרת לבעלי עסקים לא רק להרחיב את קהל היעד ואת מאגר הלקוחות הפוטנציאליים פי כמה וכמה אלא גם לאתר הזדמנויות עסקיות משתלמות בכל רחבי העולם. כך למשל יכול איש עסקים שהאנגלית שבפיו איכותית לרכוש עסק בגאורגיה, לקנות חומרי גלם מפרו, להעביר חלק מהפעילות העסקית להודו וכו'.

בהקשר זה מעניין לדעת שהמדינות בהן רמת השליטה באנגלית היא הגבוהה ביותר הן המדינות הסקנדינביות השונות – שבדיה, דנמרק, נורבגיה ופינלנד. גם בהולנד חלק גדול מאוד מהאוכלוסייה יודע להתנהל באנגלית, וכך גם בסלובניה, פולין, אסטוניה וגרמניה. דווקא במדינות גדולות כמו ברזיל, איטליה, ספרד ורוסיה ישנם פחות דוברי אנגלית שוטפת, ומצד שני אצל השכנות שלנו, ירדן ומצרים, ישנה רמה נאותה של אנגלית ובהתאם אפשרות לבעלי עסקים ויזמים ליצור שיתופי פעולה אזוריים רווחיים.

כל הידע שבעולם

באופן טבעי הפקת חשבוניות באנגלית לא מחייבת בקיאות מיוחדת שהרי ישנן תוכנות שעושות זאת עבורנו, אבל לעומת זאת נגישות לכל הידע שבעולם כן נשענת על שליטה באנגלית, מיומנות שהפכה בסיסית במאה ה-21. כדאי לזכור שאנחנו נמצאים בתקופה שהוגדרה כעידן המידע, ושידע הוא משאב יקר ערך עד מאוד. איש עסקים ששולט באנגלית נהנה מגישה אל אינפורמציה בהיקפים עצומים, ועל כן יודע טוב יותר לנהל את העסק, לצמוח בכיוונים הנכונים, לזהות מגמות רלוונטיות עבורו ובאופן כללי לנצל טכנולוגיות חדשניות והזדמנויות כדאיות.