הסודות הקטנים והמלוכלכים של עולם העסקים האמריקאי

//הסודות הקטנים והמלוכלכים של עולם העסקים האמריקאי

אנשי עסקים רבים מכל רחבי העולם מחשיבים את הצלחתם בארצות הברית למטרה אולטימטיבית, מעין גביע קדוש. אולי גם אתם נמנים על אנשים אלה, בהתחשב בכך שאתם קוראים את המאמר הזה.

אך יש כמה דברים בנוגע לעשיית עסקים בארצות הברית שאינם מציגים את האמריקאים באור מחמיא כל-כך. בנוסף לכדאיות של לימודי אנגלית עסקית, שיעזרו לכם לתקשר באופן אפקטיבי יותר עם אנשי עסקים ממדינות אחרות, ישנם גם סודות קטנים ומלוכלכים שכדאי לכל מי שרוצה להצליח בעסקים בארצות הברית להיות מודע אליהם. הבה נסקור כמה מהם:

  • אנשי עסקים אמריקאים לא מחפשים להיות חברים שלכם. הרבה פעמים הם יהיו נאמנים במידה הדרושה כדי לקדם את מטרתם. נכון, הם מחייכים הרבה והם מעולים בשיחות חולין… כל עוד הם צריכים משהו. כשהם כבר לא צריכים מכם שום דבר, הרבה פעמים הם פשוט מפסיקים להגיב… לפעמים בן לילה. ואף-על-פי-כן, אם הם פתאום שוב יזדקקו מכם למשהו, לא נדיר שהם ייצרו קשר בשיא הנחמדות ויעמידו פנים שהם לא התעלמו מכם לגמרי עד עכשיו.
  • ככלל, האמריקאים אינם נוטים לפקפק בכללים. לפיכך, עסקים אמריקאיים אינם אוהבים לעגל פינות ולהגמיש כללים, שכן התנהגות שכזאת עומדת בניגוד מוחלט לצורת המחשבה שלהם. בין אם הכללים שלהם הגיוניים בעיניכם ובין אם לא, חשוב שתבינו שהשיטה העסקית שלהם היא שיטה נוקשה מאוד. אי לכך, הרבה יותר קל לשתף פעולה עם הכללים מאשר לנסות לעקוף אותם.
  • בהמשך לסעיף הקודם, אמריקאים לא רואים הפרת כללים בעין יפה. לרוב החברות יש כללי התנהגות ברורים ומוגדרים היטב וחשוב מאוד שתדעו איך העניינים מתנהלים בעולם העסקים האמריקאי, גם אם אין לכם כוונה לכבד את הכללים שלו. לדוגמה, כשמוכרים לרשתות קמעונאיות גדולות, הקונים מחליטים עוד לפני מרץ מה יופיע על המדפים שלהם בשנת העסקים הבאה. אם תפנו אליהם באפריל, בכלל לא תילקחו בחשבון.
  • למרות כל החוקים והכללים הללו, קל הרבה יותר לעשות עסקים בארצות הברית מאשר ברוב הארצות האחרות. כמעט כל שירות עסקי שניתן להעלות על הדעת כבר קיים. קל מאוד לחברות סטארט-אפ למנף את האווירה הפרו-עסקית הזאת וליצור רושם של עסק גדול ובשל כבר מהשלבים הראשונים.
  • בארצות הברית, יותר מאשר ברוב מדינות העולם, השפעתם של הידוענים רבה במיוחד ויש לה השלכות עסקיות ישירות וייחודיות. חברות שמצליחות להשיג תמיכה מידוען (לדוגמה, להיות מוזכרות ב"בוקר טוב אמריקה" או לזכות לתמיכתן של אלן דג'נרס או אופרה וינפרי) יכולות לעבור מהפך בן לילה. מחוץ לארצות הברית, לעומת זאת, היחס לידוענים נלהב קצת פחות.
  • אמריקה סובבת סביב כסף. אין דרך יפה להגיד את זה. זה לא שאין לה ערכים אחרים, אבל הכסף הוא הערך הבולט ביותר אצלה והכול סובב סביבו.
2018-04-29T11:31:55+00:00