שימוש בכרטיסי ביקור בארצות הברית

//שימוש בכרטיסי ביקור בארצות הברית

אנשי עסקים בינלאומיים דואגים תמיד להתעדכן בכללי ההתנהגות המקובלים לשימוש בכרטיסי ביקור בארץ זרה – מתי מחלקים כרטיסי ביקור, מתי לא מחלקים אותם וכיצד הם אמורים להיראות. הקפדה או חוסר הקפדה על כללים אלה יכולים להביא להצלחה של עסקה או לכישלונה. למרבה המזל, כללי ההתנהגות המקובלים בארצות הברית בכל הנוגע לשימוש בכרטיסי ביקור נוטים להיות די גמישים, אך אין משמעות הדבר שאין כללים מנחים להשארת רושם טוב.

  • על הכרטיסים להיות נקיים וחלקים – כרטיסי ביקור מרופטים, מלוכלכים או דהויים יוצרים רושם מרושל, שמשליך על העסק שלכם. ודאו שכרטיסי הביקור שלכם נקיים ושהקצוות שלהם אינם מקומטים. קופסאות ייעודיות לכרטיסי ביקור אינן יקרות והן ישמרו על הכרטיסים שלכם במצב מעולה, כך שכאשר תיתקלו באיש קשר חשוב תהיו מוכנים ומזומנים.
  • חכו לרגע הנכון – הכול תלוי בתזמון הנכון. אם האנשים שאתם מעוניינים בתשומת ליבם עסוקים או מדברים עם אנשים אחרים לא תקבלו מהם את תשומת הלב האישית שאתם מקווים לקבל וקיים סיכון שתיתפסו כגסי רוח ונודניקים. חכו עד שהשיחה תפנה לכיוון העסקי ואז הציעו בנימוס את כרטיס הביקור שלכם, עם הפנים כלפי מעלה. אם בני שיחכם מקדימים אתכם, קבלו את הכרטיס שלהם בשמחה והציעו את כרטיס הביקור שלכם בתמורה. אם אתם נמצאים בכנס עם אנשי עסקים בכירים מכם, הקפידו לחכות שהם יציעו לכם את כרטיס הביקור שלהם או יבקשו מכם את כרטיס הביקור שלכם. לכללים האלה ישנם כמה יוצאי דופן; לדוגמה, תמיד יש לחלק כרטיסי ביקור לפני תחילת פגישה רשמית. כך כולם יודעים את כל שמות הנוכחים בפגישה, מה שמביא לייעולה. הפגנת ידע עשיר של אנגלית עסקית מצידכם, תעזור לכם לבלוט ולמשוך את תשומת הלב של האנשים שנמצאים סביבכם ותעלה את הסבירות שהם ישתמשו בכרטיס הביקור ויצרו אתכם קשר בעתיד.
  • הפגינו עניין – כשאתם מקבלים כרטיס ביקור, מומלץ לקרוא אותו במהירות ולשאול שאלה או לומר משהו בנוגע לעסק, לשירותים המוצעים, למוצר או אפילו לעיצוב הכרטיס. התנהגות שכזאת מפגינה עניין בבני שיחכם והערכה כלפי העסק שלהם. כמו כן, זכרו להגיד תודה כשאתם מקבלים כרטיס ביקור חדש.
  • במקומות מסוימים בעולם כתיבה על כרטיס ביקור, אפילו על גב כרטיס ביקור, נחשבת לטאבו. בארצות הברית זוהי התנהגות מקובלת, שיכולה אפילו לסייע לכם להחמיא קלות לאחרים (ובכך לבלוט יחסית לשאר הנוכחים). אתם יכולים לכתוב על גב כרטיס הביקור שלכם גם מידע אישי כגון אימייל פרטי או מספר טלפון נייד כדי לגרום ללקוחות פוטנציאליים להרגיש שאתם מעריכים אותם.
  • דאגו תמיד להיות מצוידים בכרטיסי ביקור – אין צורך להכביר במילים. פשוט דאגו לאספקה מתמדת של כרטיסי ביקור חדשים ונקיים בכל עת. אבל אל תחלקו אותם תמיד! – חלוקת כרטיסי ביקור איננה – וגם איננה צריכה להיות – מוגבלת אך ורק לאירועים עסקיים. ייתכן שתיתקלו בלקוחות פוטנציאליים במכולת או באירוע ספורטיבי או בכל מקום אחר; אף-על-פי-כן, יש כמה מקומות שבהם יש להימנע מלחלק כרטיסי ביקור. לוויות, טקסים דתיים ומקומות אחרים שבהם האווירה רצינית וכבדת ראש נוטים להיות מקומות בלתי הולמים להחלפת כרטיסי ביקור.
2018-04-29T11:28:06+00:00